lördag 14 mars 2009

Lördag 14/3

Jobbat några timmar idag. Släkten var inne å shoppade mat, som vanligt sitter man och irriterar sig på att det ska vara så svårt att lägga streckkoden åt rätt håll. På systemet visar minsann ALLA respekt och vänder flaskor och burkar åt rätt håll (kan det vara för att det är statligt). Och dessa enorma varuberg kunderna bygger!? Tar man en vara så rasar allt, och kunden tittar anklagande och förvånat på MIG!? - Man borde ju förstå att det inte är något "strechband" maten rullar på, det utvidgas liksom inte, utan bandet förblir 30-40 cm!

Senare när jag slutat så får jag ett paniksamtal från min kära mamma, som är en ängel och hämtar mig efter jobbet. Hon satt tydligen med sina "tant-spolar" i håret och skulle bli lite sen. Inte mig emot, det är rätt skönt att sitta och filosofera utanför jobbet i 5-10 minuter.

Och där satt jag och njöt av tystnaden, när ett tåg rullar förbi (hectorrail- hette loket om jag inte minns fel)... Tåget var säkert en mil långt och FULLT med trästockar. Det fick mig att tänka på .... "Plupp i storskogen" och hans polares kommentar "eske, teske, tänka sig. vart tar alla träden vägen?" - Jag måste verkligen fråga min mamma vart alla mina plupp-böcker har tagit vägen. För det är riktigt lärorika böcker!

....Igår fick jag ett mail från min pojkvän, vi var tydligen inbjudna på nån födelsedagsfest ikväll (lördag). det här säger han på fredag eftermiddag. Vad han inte förstår är att (och tydligen inte hans kompis heller) vi tjejer tänker inte bara på en öl när någon nämner ordet "fest". Utan vi ser hela våran garderob, tvätthögen och toppen/kjolen vi såg i skyltfönstrat swischa förbi näthinnan... det ser inte ljust ut! Sen kan jag sätta en peng på att han surar hela kvällen för att min numera enda nästan godkända "gå-bort-outfit" inte är tvättad. Mitt dilemma är nu: "sur pojkvän" eller "pjamasparty"?! (pest eller kolera"!? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar