tisdag 17 mars 2009

Idag har jag startat "projekt vårstädning". Jiippiii! (vad har jag gett mig in på?)... Jag har startat detta utan någon riktig plan och utan schema. Så jag tar en pause och skriver ner hur dagen ska se ut:

10:00: Till mamma (några visitkort? Hon ville att jag skulle se)
10:30: Byta tvätt i maskinerna!
10:40: Fortsätta med garderober och sen starta "opperation sessans rum"
11:30 Byta tvätt i maskinerna!
11:45 stryka/vika tvätt
...Efter detta följer en grundlig städning av toalett, fönstertvätt, damm-ning och ännu mera tvätt.
Sen kommer nog sessan från skolan, då blir det en pause igen (med mat och läxor).

Jag och min pojkvän (han den där morgonsura, som jag skyller allting på) spanar på olika herrgårdar att åka till. Kruxet med det här (och allt annat vi BÖRJAT planera) är att han vill se över ALLA allternativ och jämföra, medan jag lätt tröttnar och hellre tar 1:a bästa (man vet ju ändå inte hur det blir förrän man är där). På det här viset så hinner jag tröttna och Han har pga tidsbrist slutat att se över alla 1000 allternativ- så allt vi planerar rinner ut i sanden.

Finns det någon relationsexpert som möjligtvis kan hjälpa oss att lösa det här så att vi faktiskt kommer iväg på något någongång!?

to be continued...

Happ! Då har jag kommit en bra bit i min städning!

Sessan och hennes två kompisar hade attans roligt åt att hon hörde mig fisa på toaletten i morse.... TVÅ gånger på snart 9 år har hon hört mig fisa!! Å båda gångerna har hon legat och skrikit av skratt, vad är det egentligen som är så roligt med sånt.. Jag blir mest förlägen om jag hör någon släppa sig, och skulle min partner göra det så blir jag nästan arg. Tycker att det förstör mystiken i förhållandet när man håller på med sånt. ... Jag satt ju i alla fall på toa!! Där borde det vara tillåtet (2 gånger på 9 år).

Sen har vi visitkorten min älskade mamma ville visa mig! Hon ska tydligen beställa visitkort till sig själv. Vackra visitkort, yrke: skribent!? Eller va det "Bloggass."?! - Hon är för härlig!

Några yrkestips till min mamma (att sätta på visitkortet):

*Taxi
*hemyogainstruktör (eller va det pilates)
*Chat-aholic
*swimmer (så mycket som hon badar/kanske badanka?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar