måndag 16 mars 2009

16/3 Måndag

Idag ringde min dotters fröken vid 9.45. Hon letade efter matteboken, sa hon... Det var ju nödvändig information tyckte jag innan jag förstod att hon faktiskt lite snällt anklagade mig för att ha lagt beslag på den. Jag sa genast till henne att matteboken lämnades logiskt sätt samtidigt med läseboken som vanligt på torsdagen.
Sen kom min kära dotter till telefonen och talade om att hon inte hade fått med sig sin jacka till skolan, mitt i vintern!? Jag blev måttligt förvånad!(hennes pappa i ett nötskal) ... Men när hennes fröken återigen kom till telefonen lugnade hon mej genast (INTE!) Hon förklarade att sessan hade en STOR fleecetröja på sig, tydligen hennes farmors?! (snyggt?!).
Hennes fröken ringde upp igen inom 5 minuter och informerade om att hon tittat efter den nedrans matteboken på "ETT TILL" ställe, och där hade hon minsann hittat den! (mysteriet löst)

Nu öppnas "opperation: Vart är sessans jacka"!
Tips lämnas enklast på den här sidan och kommer att belönas rikligt (med kramar)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar