fredag 13 mars 2009

Fredagen 13/3

Vilken dag! Inte ett dugg har hänt. "peppar,peppar". Hallen är fortfarande grusig, men som den envisa optimist jag är så har jag bestämt mig för att kalla min hall för "sandstrand" och lampan i hallen blir numera en "sol". Ett litet expriment fram till min till synes kroniska trötthet ger med sig.

Min trötthet har fått många diagnoser hittills. Vissa anser att kroppen behöver hämta sig efter förra veckans influensa (först ska man vara sjuk en vecka och sängliggande för det! Sen ska man tvingas vara trött en vecka efter det!?), sen har vi min älskade mamma

(världens sämsta svärmor- hon anser att hennes dotter ALDRIG gör fel och förstorar gärna min partners fel och brister. Men hon gör det med kärlek! -Skjut mig om jag blir likadan mot min dotters pojkvän)

Hon tror att det är min pojkvän som stjäl energi ifrån mig. -Jooorå! Sanningen är ju bara den att jag har inte träffat min pojkvän på några dagar, så hur mycket jag än vill skylla allt på min ex-sambo (t ex. arbetsscheman som kommit bort eller annan post som jag vägrar erkänna att jag hittat på "säkra ställen") så kan det här omöjligt vara hans fel!

Hennes andra diagnos var dessbättre mycket mer träffande, "det är den tiden på året". Kanske är så att mitt totem inte är vare sig "gås" eller "prärievarg" (enligt astrosidan på intenet), mitt totem kanske är "björn". Så det är egentligen så att jag ska gå i ide varje vinter. Undrar om det går att söka stipendium för att få gå i ide några månader varje vinter.. januari/februari t ex. Det är ju dessutom dom fattigaste månaderna på året! Så det löser en massa av mina problem! Jag ska undersöka det här närmare, men undertiden kan jag glädjas åt att april närmar sig med stormsteg och att det då kommer en massa vårfåglar som sprider underbar vårenergi.

Have a nice day..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar