onsdag 18 mars 2009

18/3 onsdag

Är jag den enda människan som går och är lite halvbitter idag, vädret till trots?! Känns som att både räkningar och trubbel staplar sig högre och högre.
Medan jag väntade på min dotter förut så tog jag och mizz vovve en promenad ner till älven och satte oss på en parkbänk tillsammans. Där satt jag och "E"! På parkbänkarna runt omkring satt par i alla åldrar och storlekar, dom satt och fnittrade och småpratade med varandra, och vem satt jag med?! Min hund!?

Jaja.. Det finns alltid som som har det värre! Som synd var så är inte mitt största problem att jag pratar med min hund, som om jag pratar med min polare! Men det finns ju alltid dom som har det värre....

Vissa dagar känns allt hopplöst, men här kommer lite funderingar som kan roa:

*Hur kan det komma sig att en enda liten oförsiktig tändsticka kan starta en stor skogsbrand när det krävs en hel jäkla ask tändstickor för att tända en lägereld?

*Vem var den första person som tittade på en ko och sa: 'Jag tror att jag ska klämma på de här dinglande sakerna och dricka vad som kommer ut ur dem?'

*Vem var den första person som sa: 'Ser du den där hönan? Jag ska äta nästa sak som kommer ut ur hennes rumpa.'

*Varför lämnar din gyn-läkare alltid rummet när du ska klä av dig om han ändå ska se dig naken sen?

*Varför fastnar inte limmet på insidan av flaskan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar