onsdag 25 mars 2009

25/3 onsdag

Våffeldagen idag! så självklart bjuder jag på våfflor här hemma!

Dagen började bra, med sol och ett stelt leende. Sessans skola har förbjudit henne att komma dit i 48 timmar framöver. Hon kräktes inatt igen (attans magsjuka) och samtidigt är hennes allmäntillstånd likadant som vanligt, energi och lite överskottsenergi!!! Så vi tog en promenad och hämtade hennes cykel och lämnade in min cykel. Så nu är det gjort!

Jag har åxå hunnit med att påbörja "operation hjälpa till med praktikplats" idag.

Sen har jag hunnit fundera lite.... Min väninna är lite gravid (GRATTIIIIIS!!!!), och min fd granne är gravid och dom flesta har ganska nyss förlovat sig. OCH jag! Jag har just avslutat mitt förhållande med min pojkvän, bl a för att jag vill bo ihop, gifta mig och skaffa mer barn. Så även om jag naturligtvis blir överlycklig för att alla stadgar sig och förökar sig, så kan jag inte låta bli att bli lite tårögd. Så nu sitter jag här och leer med tårar i ögonen och önskar att jag också kunde få chansen att gå igenom detsamma som mina vänner så här på vårkanten.

Kan inte låta bli att tycka att det har varit lite bortkastad tid med honom (så typiskt tjejigt). Men jag är ju tjej! Så då får jag tänka det, och nu har jag ju en blogg som jag kan tänka högt i !

Såg på "Yes man" häromdagen!! Jag blev lite inspirerad då jag faktiskt utan att tänka på det själv, hamnat i nej-fällan. Tackar nej till fester och annat hela tiden... Så jag har tackat ja nu istället, annars sitter jag ju bara här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar