söndag 7 augusti 2011

stOrstädning

Jodå, jag kastade mig in i duschen sist och kom iväg på ett litet kräftkalas.
"Det låter så gott när du äter kräftor, du njuter verkligen av dom"
Vi hade så roligt, så att det slank ner på tok för mycket vin och corona. Det diskuterades både spermabanker och ..... Ja, det var nog det jag kom ihåg av den kvällen...
På lördagen kom prinsessan hem, hon hade väl haft det lite sådär, men efter en eftermiddag på stranden och lite kramar så somnade vi gott.
Idag har vi börjat stOrstäda, förrådet och garderoberna är klara och vi har slängt ner 5 kartonger med kläder i källaren, en kartong som ska ges till vänner och sen tog jag mig tid att packa om julsakerna som jag kastade ner i all hast i vintras. Nu är det bara resten kvar.. Håller på att stortvätta allt som sen ska strykas och läggas in på rätt plats, ska bära ner lite fler kartonger, jag ska ta tag i sessans rum och möblera om i vardagsrummet. Jag är hemskt glad att jag har haft min goa dotter till hjälp idag, utan henne skulle jag inte ha hunnit hälften. Imorgon åker hon på sista lägret för i sommar. 5 dagar i småland gör nog susen för humöret och då hinner jag med det sistasista innan "hösten" börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar