fredag 12 augusti 2011

GODE GUD, Vad jag är lycklig som har en sån underbar, go, smart, vacker och självständig dotter. Hon är den absolut bästa som finns och dagarna med henne är dom absolut bästa. Jag var endast 19, när jag för första gången höll det lilla svarthåriga, mörka knytet i mina armar. Hon log redan på patienthotellet och var social redan från dag ett.
Jag förvånades redan från början av att hon utvecklades i takt med att jag mognade. "Jag lärde mig koka potatis, när hon var stor nog att börja äta potatis". Då jag var så ung (inte bara sett till åldern, utan även mentalt), så lärde jag mig lika mycket som henne varje dag. Jag hade och har förståelse för hur mycket energi det tar att växa och lära sig, då jag själv fått växa snabbare och utvecklas från egoistisk tonåring till vuxen med ett enormt ansvar över min prinsessas hälsa, hennes hela liv och hennes livsuppfattning vilar på MIG.
Hon har gjort det väldigt lätt för mig att vara mamma och när hon i perioder fått prata med min nacke för att timmarna på dygnet inte räcker till, så har vi tagit igen allt det missade när vi har bjudits på lite ledig tid. Jag tror att kombinationen av att hon har tilldelats ansvar då hon har fått resa själv och att vi båda tycker om att hitta på saker tillsammans, att hon har fått både frihet och regler, gör att hon känner sig trygg. Både i sällskap av kompisar och med andra vuxna. Min älskade dotter är den största bidragande orsaken till att jag är jag och att vara hennes mamma är det bästa som finns i hela världen.
Ta hand om era barn, det är underbart att få se dom växa.
Jag Älskar Min Dotter, Hon är det bästa dottern i världen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar