måndag 2 november 2009

2/11-09

JulJul-strålande Jul!
Dags att planera!
Jag har avsagt mig det ordinarie julfirandet med min familj. Min mamma, mina syskon. Det är väldigt tråkigt för min sessan att fira utan några andra barn. Min pappa! Han är en egen ras, en grisblandning av något slag, och jag betackar mig det också, för vem vill fira jul i en ladugård!? En KYLIG! Ladugård! MED Grinchen!

Jag ska höra mig för bland den övriga släkten, min mormor?! Det vore kanske inte så dumt?!

Men det som lockar, för min sessas skull är ju att följa med till ett varmt hem, med många barn, på landet... det känns varm på något sätt... Kan vara värt att prova. Jag är hemskt smickrad för att ha blivit inbjuden på självaste julafton till en stor familj.

Men FÖRST ska jag faktiskt ta mig en titt på Göteborgs utbud på Julfiranden! "betala en slant och ge barnen en RIKTIG jul". Ska Googla det!

Är jag tidigt ute!?
-Nja... Snarare sen!

2 kommentarer:

  1. Jag har också börjat fått lite jul vibbar när det börjar bli mörkt och att de börjar sälja peppearkakor, glögg, skumtomtar (är sååå gott).
    Hoppas ni får en bra jul du o din dotter hur det nu blir med julen. /Diana

    SvaraRadera
  2. Julen firar vi hos Emie, med familj. I ett stort hus ute på landet. Känns lite som att "tränga sig på", men Emie har övertygat mig att dom är glada att vi följer med. Mycket prat om "att julen handlar om att umgås med nära och kära", "att släppa in folk i sina hem". :) Det kanske är början på en ny tradition....?! Tack Detsamma Diana, det är jätteroligt att se att folk läser min lilla blogg!

    SvaraRadera