torsdag 7 juni 2012

moment of harmony

Idag är det ett lagom stay-at-home-väder och en spellista som matchar. Finns få ögonblick som är så underbara som när jag vet att jag har några timmar helt för mig själv. Det är nu jag kan sitta här och dagdrömma, kasta loss och släppa allt fotfäste med markytan och ibland behövs den här tiden för att gråta eller sova, men idag sitter jag alldeles stilla och njter av att få lyssna på en hel låt och flera låtar utan att bli avbruten av barn, telefon, sms, mail o s v.
Läser några rader ur min bortglömda bok och slänger ett öga på tv:n ibland. Men mest av allt så sitter jag och fantiserar om allt härligt som jag ska hitta på under semsetern. Ligga i solen, leva på banan och dansa i sommarregnet.... Söndag ska vi på salsakurs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar