fredag 12 november 2010

12/11-10


Jag är Barnfri!

Det första jag gjorde var att dra på mig "dom obekväma skorna". inte dom med klack naturligtvis. Jag vill inte utmana ödet redan på fredagen!

Men dom där mer kvinnliga, lite mer lagom obekväma till skillnad från gummistövlar och vandringdojor som jag annars låter mina fötter vila i.

Sen kommer den där känslan, den där rösten som talar om för mig vilka möjligheter som öppnar sig. Som viskar tips på galna äventyr!

Men den rösten konkurrerar med en betydligt ljusare stämma. Den som talar om hur många oavbrytna städ- och tvättimmar som helgen bjuder på.

Än är jag inte beredd att erkänna mig besegrad av städ och tvättnarkomanen utan nu åker vinflaskan och fotbadet fram medan jag planerar crazy things. Vem vet... idag kanske jag är galen nog att vara vaken till 00.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar