torsdag 14 januari 2010

14/01-10

Ja! Med risk för att den här bloggen blir katastrofal, så är jag ändå tvungen att försöka få ner mina tankar om mitt nya tillstånd.(Jag kan ju ÄNNA radera inlägget)

Jag har ålder´n till ära blivit "tantsnuskig"!!!!
Det är ett sånt där tillstånd man tydligen hamnar i när man närmar sig 30. ... Jag ska försöka att ge lite exempel...
När man t ex står på bussen ... Eller JAG stod på bussen igår, och en yngre man ställer sig alldeles för nära bakom mig. I vanliga fall, så känner man ju mest obehag när någon kommer innanför "personliga space´et".. Men jag fick någon underlig, primitiv känsla av att luta mig mot honom. - TANTSNUSKIG!!! (.....Alltså! Jag gjorde ju naturligtvis inte det)
Eller när man känner en manlig doft i den annars så stinkiga spårvagnen- man liksom höjer huvudet och spärrar ut näsborrarna och får verkligen antränga sig för att inte blunda och följa doften till källan! (Så ser du en galen halvtant med vidgade näsborrar, så luktar du gott!)-TANTSNUSKIG!
Är det den biologiska klockan som gör att man blir mer mottaglig för manlig närhet?!

4 kommentarer:

  1. haha sån blir man ju när man vart singel för länge =P

    SvaraRadera
  2. hahaha och jag som trodde att jag blivit en galen tant!

    SvaraRadera
  3. Detta är i särklass ditt bästa inlägg Anna!
    Fram för mer tantsnusk i vardagen, det behövs...

    SvaraRadera
  4. Ja! Johan! Tackar och bockar! :) Mer ska det bli!

    SvaraRadera