tisdag 12 januari 2010

12/01-10


Spenderade hela eftermiddagen på akuten igår!

Jag har åkt MYCKET kollektivtrafik.. Åker buss, spårvagn och tåg väldigt ofta och har varit med om alla möjliga chaufförer.

Men mr. bussgalning som körde igår, han tog priset.. Med hästlängder.

Jag och sessan satt i godan ro i varsin värld på blå express från partille till centrum kl. 13:35.

När vi nått Göteborg så kränger han ed bussen, och sen kränger han direkt efter det igen, så att min dotter LYFTER från stolen och flyger som en vante rätt ner i golvet, och här pratar vi inte några cm, hon landade olyckligt och jag kastade mej efter henne för att plocka upp henne.. Då gör han det igen, den där dåren... Han har ingen koll på vad som händer i bussen utan fortsätter sin vansinnesfärd i centrum, så att jag med nöd och näppe, efter att ha hamnat i en annan passagerares knä, lyckas få upp min dotter från golvet.

Hon har hemskt ont i sin ena handled och när bussen väl stannat, så gick jag fram och skällde ut dåren efter noter medan jag skakade av ilska.Fick ett "förlåt, jag är hemskt ledsen"! Innan jag fick bege mig till akuten efter att ha konstaterat att hennes handled inte bara är svullen utan även blå.

Den var lyckligtvis inte bruten- det tackar jag mjölken för!

Men roligare kan man ha än att spendera en eftermiddag på akuten och inte komma hem förrän 19:30!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar