måndag 5 oktober 2009

5/10-09

Vilken dag! Gick som vanligt upp 05:30. Efter att ha dumpat av sessan på skolan så tog jag mig en tur till Emies universitet! Jag hade ju lovat att lämna in en tenta åt henne, hon hade en del att göra så här inför resan.

Hittade utan problem till skolan (hurra!), men väl där så fick jag problem. Ingen visste var sjutton receptionen var... Och det va endast en vaktmästare och en cafésnubbe på hela stället! Kan ni förstå!? Som en attans mardröm. En tom skola, med massa stängda/låsta dörrar, två levande frågetecken och inte en enda student att fråga- på en måndag!?

Efter att ha sökt reda på biblioteket (som åxå var folktomt), så hittade jag till en porttelefon där kvinnan på andra sidan undrade vilken dörr jag stod vid... "den jag ringer ifrån..."? Hon undrade allvarligt om dörren var rund eller fyrkantig :). Har du sett en rund dörr?!

Till slut så lovade den snälla kvinnan att överlämna tentan dir den hör hemma, och jag kunde pusta ut. Jag går ALDRIG mer dit! Spökskola!

Jag joggade till spårvagnen och åkte hem för att hämta en söt blåblommig klänning som jag tvingar Emie att ha på sig i Afrika, för den glömde jag givetvis när jag åkte hemifrån. Efter det så bar det iväg med ilfart till andra sidan stan för att lämna klänningen och hämta hemliga tillgångar som ska förvaras här hos mig till min smultronbåt kommer hem igen (OM hon kommer hem igen?!). Jag vinkade av mina guldklimpar vid flygplatsen och tårarna bränner fortfarande innanför ögonlocken. 2 veckor är lååång tid och 6 månader är en livstid! saknar!

1 kommentar: