lördag 18 september 2010

19/9-10

Tog med mig lite lunch och min prinsessa ut i skogen igår, vi gick och gick och gick. Just när vi hittat massa svamp, så hamnade jag framför en bergsklyfta (läs:stenklyfta). Jag tänkte mig Ronja Rövardotter, tog ett steg tillbaka.... smidig som ett kylskåp studsade jag över, räknade inte med att det var halt av mossa och regn. På något sätt slog jag mig så illa så att allt snurrade, mitt ben blev genast blått och ett "djupt, ytligt sår" gapade mot mig. Jag la mig på marken, naturligtvis la jag ut en påse (?), Sessan höll upp mitt ben och plockade fram vattenflaskan. Vi fick haltande ta oss hemmåt och bara någon andas på mitt kära ben så kommer tårarna.

Till råga på allt, så trots att jag borde kunna plocka trattisar i sömnen, så blir jag hemskt osäker på dom vi har plockat. Får kasta bort dom för det är inte värt att chansa då man tydligen dör ganska omgående om det är fel.... En dramatisk dag i svampskogen. Idag röstar vi BLÅTT!!!! Varför ändra på ett vinnande lag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar