tisdag 20 april 2010

20/4-10

Jag hade ett samtal med The Woman härom-dagen. Alla vi som var barn på 80-talet, alltså VI som snart är på väg att bli vuxna, hade föräldrar med konstig syn på förhållanden... Eller konstiga förklaringar till sina barn.... Vi tjejer fick ju allt som oftast höra att när en kille i lekplatsen, på dagis eller på skolan slog oss eller retades, så var det för att han minsann var kär i oss. Och detta sa den kära mamman med ett rart leende, så det krävs numera timmar i terapi för att vi ska uppskatta rätt boys.
Jag fick lite panik och undrade om jag i förbifarten hade kastat ur mig nåt liknande till min dotter... så jag satte väninnan på hold och frågade sessan vad jag har sagt till henne när någon kille varit elak mot henne. Men jag kunde genast pusta ut, hon sa med stolt röst... "mamma, du letar upp pojkarna och hytter med näven åt dom medan du säger till dom"... Undrar vad 2000-talets döttrar söker terapi för?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar