torsdag 11 februari 2010

11/02-10


I eftermiddag ska jag träna capoeira igen. Kul men svårt.... Jag har ju varit mera van med dansrörelser... där man ofta är (iaf på min nivå) ganska monotom med underkroppen och jobbar med överkroppen lite mer. Men det här är så totalt tvärt om.... Man gör dom "svårare" rörelserna med underkroppen och överkroppen jobbar mera monotomt. Det är en svår omställning. men kul som attan!!!

Jag är lite stolt, då dom tyckte att jag var väldigt vig och smidig..... Men sekunden efter att dom sa det, så låg jag upp och nerpå golvet och skrattade så tårarna sprutade i en väldigt onaturlig ställning där mina boobosar höll på att kväva mig.

Jag ska försöka att visa för den som vill se....

Som på bilden, men man låter benen falla ner över huvudet... låter det begripligt? eller behöver jag lägga ut en bild där jag kämpar ed denna omöjliga rörelse, där jag nästan kvävs!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar