lördag 25 juli 2009

25/7

Haft det underbart på en annan kontinent.- marknad! (eller vad det nu hette). Det var läskigt mycket folk. 2 kvinnor med gigantiska kjolar, jag kunde inte låta bli att undra om dom gick på styltor under kjolarna.... lite som: "vad har du under kjolen, Rut". Dom var läskigt långa!
En gapande man: "bara-10kronor, 3-för-tiO" (samma mening i en timme?!)
Jag prutade för första gången i mitt liv! -Jag gav 100 kr för en philips hårtång, två lockstycken, två hårklämmor i plast, en ANVÄND hårborste och en trasig plattång- lyckat?
Vi åt en kebabrulle för endast 35 kr, med risk för magproblem.
Jag kände mig så lycklig där jag gick med min locktång och fick erbjudanden om billiga klockor, gitarrer och spanade efter ficktjuvar. MÅSTE tillbaka imorgon!

Jag och Emie blev bjudna på middag och dopp i sjön- fantastiskt god mat och onaturligt kallt i vattnet! Men jag bet ihop och simmade somen fisk!

Nu sitter vi och blänger på cruella de ville och ser fram emot nya äventyr imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar